Reklamationer

Reklamationer

Om din vara eller ditt paket är skadat eller trasigt vid leverans har du möjlighet att reklamera. Då står vi självklart för portokostnaden. Ta kontakt med oss genom kontaktformuläret under ”Kontakta oss” på Tieson.se så ersätter vi dina varor så snart som möjligt. Tillsammans med din nya vara skickar vi med ett färdigadresserat portobetalt kuvert alternativt returfraktsedel vid paket för retur av den skadade varan.

Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom ”skälig tid”. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid följesedeln/kvittot tills returen är avklarad. Detta underlag används alltid vid eventuella reklamationer till Posten.

Klagomål

Vill du klaga på en vara du köpt på Tieson.se? Kontakta oss genom kontaktformuläret under ”Kontakta oss” så återkommer vi inom 24 timmar.

Du måste då förklara varför du är missnöjd med varan. Klagomålet ska göras inom skälig tid efter det att du köpte varan. Efter 3 år har du förlorat din rätt att klaga.